外装水雷艇
Spar Torpedo Boats

アイコン 意味
戦闘や事故で失った場合(沈没、墜落)や損傷した場合、艦船などの内部で事故や事件がおこった場合の意味です。自軍や同盟軍、所属機関、所有会社が行った沈没処分や破壊処分、漁礁としてまたは演習で使用して沈めた場合にはこのアイコンは付けません
戦果や功績、各機関に寄贈された場合の意味です。戦争などで沈没し、何十年後に発見された場合もこのアイコンです
映画やTVドラマ、ドキュメンタリーに使用された場合の意味です
参考文献、小説や書籍に登場する事柄です
インターネットやTVゲームに登場する事柄です
UFOなど超常現象に遭遇した事柄です


排水量:207t(旧測定法による総トン数116t) 全長:25.66m 幅:6.33m 吃水:2.28m 主機/軸数:ミスティック鉄工所式HP機関/1軸 速力:5.0kt 兵装:外装水雷1基 装甲:水線127.0mm、甲板76.2mm、司令塔127.0mm 乗員:23名
↑USS Spuyten Duyvil. Heavily retouched photograph, circa 1864, mounted on a mat containing four sketches and the following inscriptions: (at bottom) "U.S. Iron-clad Torpedo Boat 'Spuyten Duyvil' Designed by Chf. Engr. Wm. W. W. Wood U.S.N. Genl. Inspector &c. for the Navy"; and (at top) "Constructed for the Navy Department 1864.". The sketches include (at top) two kinds of explosive shells for the ship's spar torpedoes; and (at bottom) the explosions of torpedo warheads during tests in May 1864. Courtesy of the Naval Historical Foundation. Gift of Mrs. Wilmina deB. McGuire, 11 September 1944. U.S. Naval Historical Center Photograph.
↑USS Spuyten Duyvil. Engravings from the English magazine "Engineering", 26 October 1866, page 320, providing the ship's outboard profile and an inboard profile of her "torpedo" machinery, which was designed by Chief Engineer William W. W. Wood, USN. The original article which accompanied these engravings is reproduced in Extended Captioning for Photo #s NH 95112 and NH 95113. Courtesy of the Navy Department Library, Washington, D.C. U.S. Naval Historical Center Photograph.

↑Image courtesy of Shipbucket.
艦名 NAME 建造所 就役日 退役日 除籍日 備考
ストロンボリ
123
Stromboli S. H. Pook 1864/10 1880 ◎1864 起工
◎1864 進水
◎1864/11/19 スパイテン・ダイヴィル Spuyten Duyvilと改名
◎1866 ニュー・ヨーク海軍工廠にて改装、実験艇となる
◎1880 売却
◎James River 1865. Engagement at Trent's Reach, James River, Va., 24 Jan 1865. Used as experimental vessel.


排水量:1,150t(旧測定法による総トン数438t) 吃水線長:51.90m 幅:10.66m 吃水:3.65m 主缶:6基 主機/軸数:Morgan Iron Works式compound機関2基/2軸 出力(計画):1,800馬力 速力:10.6kt 兵装:24ポンド榴弾砲4門、外装水雷5基(1882年改装時には計画では203mm砲2門)
↑"The Recent Experiments at the Torpedo Station at Newport, R. I., before the U.S. Naval Board". Engraving published in 1874, based on sketches by Lieutenant Commander Richard C. Hooker, USN. The individual views include: 1. Explosion of a submarine mine; 2. Explosion of a spar torpedo; 3. The new iron-clad torpedo boat Intrepid; 4. Blowing up an old hulk with nitro-glycerine. U.S. Naval Historical Center Photograph.
艦名 NAME 建造所 就役日 退役日 除籍日 備考
イントレピッド
12
Intrepid チャールズタウン海軍工廠 1874/7/31 1882/8/22 ◎1873 起工
◎1874/3/5 進水
◎1874/10/30 ニュー・ヨーク海軍工廠にて退役
◎1875/8/28 再役
◎退役後、ニュー・ヨーク海軍工廠で軽荷喫水小型砲艦(light-draft gunboat)に改装
◎1889 改装工事中断
◎1892/5/9 フィラデルフィアのMathew Gill, Jr. に売却


排水量:800t 全長:52.73m 幅:8.53m 吃水:3.23m 主缶:4基 主機/軸数:Morgan Iron Works式compound機関2基/Fowler wheel 出力(計画):600馬力 速力:10.0kt 兵装:381mmスムースボア砲1門、外装水雷3基 乗員:25名
↑USS Alarm. In drydock at the New York Navy Yard, circa 1874. Note her "Fowler Wheel" propeller and hull plating pattern. U.S. Naval Historical Center Photograph.
↑USS Alarm. Halftone reproduction of a photograph taken while she was alongside at the New York Navy Yard, Brooklyn, New York, circa 1876. U.S. Naval Historical Center Photograph.
↑"Illustrations of Torpedo Warfare". Line engraving published in "Harper's Weekly", 14 July 1877, depicting (from top to bottom): "1. American Torpedo Vessel Alarm", with her torpedo projecting equipment deployed; "2. Outrigged Torpedo Pinnace attacking an Iron-clad"; "3. A Launch laying down Submarine Mines to protect Entrance to Harbor"; "4. Electrical Pinnace with Counter-Mines"; and "5. Whitehead Torpedo". This engraving accompanied an article entitled "Torpedo Warfare", which is reproduced in Photo # NH 95129 (extended caption). Courtesy of the U.S. Navy Art Collection, Washington, D.C. U.S. Naval Historical Center Photograph.

↑Image courtesy of Shipbucket.
艦名 NAME 建造所 就役日 退役日 除籍日 備考
アラーム
12
Alarm ブルックリン海軍工廠 1874 1885 1897 ◎1873 起工
◎1874/11/13 進水
◎1883 ノーフォークにて係船
◎1890 ニュー・ヨーク海軍工廠で砲術練習艦に改装(〜1891)
◎1898/2/23 売却


Update 23/11/27